Płk dypl. obs. Bogdan J. Kwieciński
Urodził się 12 kwietnia 1895 roku w Strzelnie. Już w czasie nauki w gimnazjum w Inowrocławiu pasjonował się lotnictwem, brał udział w wystawach modelarskich, a nawet zgłosił własny patent na konstrukcję podwozia samolotu.
Podczas I wojny światowej służył w lotnictwie armii pruskiej, jako radiooperator na froncie palestyńskim. Trafił do niewoli angielskiej w Turcji.
Natychmiast po powrocie do Polski wstąpił do lotnictwa. Jako obserwator w 12. Eskadrze Lotniczej brał udział w wojnie polsko-bolszewickiej, wykonując szereg lotów bojowych, za które w 1920 r. został odznaczony krzyżem Virtuti Militari.
W latach 1924–1926 studiował w Wyższej Szkole Wojennej. 1926–1928 pełnił funkcję kierownika Referatu Organizacyjno-Mobilizacyjnego Departamentu Lotnictwa MSWojsk., a w latach 1928–1930 był dowódcą dywizjonu i zastępcą dowódcy 1. Pułku Lotniczego; 1930–1933 – kierownikiem Referatu Lotnictwa Oddziału III Sztabu Głównego.
W 1927 roku był jednym z organizatorów i pierwszym Sekretarzem Generalnym Aeroklubu RP. Został polskim delegatem do FAI, w latach 30. pełniąc również funkcję wiceprezesa tej organizacji.
Był współtwórcą sukcesów polskich w zawodach Challenge, jako członek Międzynarodowej Komisji Sportowej i polski komisarz sportowy oraz kierownik komitetu organizacyjnego i kierownik zawodów Challenge 1934 r., rozgrywanego w Warszawie. Zyskał wielkie międzynarodowe uznanie jako sprawny organizator.
W 1935 r. został polskim attaché wojskowym w Pradze. Sprawował tę funkcję do końca sierpnia 1937 r., by we wrześniu 1937 r. objąć placówkę attaché wojskowego i lotniczego w Londynie.
Pracował w Londynie w okresie wielkiego przedwojennego ożywienia kontaktów wojskowych i lotniczych między Polską a Anglią. Po klęsce wrześniowej odegrał wielką rolę w tworzeniu polskich jednostek lotniczych na Zachodzie. Służył jako polski attaché lotniczy w Londynie przez cały okres wojny.
Po wojnie pozostał na emigracji, w 1947 r. osiedlił się w Kanadzie. Pracował w FAI i w ICAO, brał udział w organizacji wielu połączeń lotniczych na świecie jako doradca techniczny. Zmarł 22 marca 1981 r. w Montrealu.